Jacek Matulewski
Materiały do zajęć dydaktycznych

Wykłady:
Fizyka dla informatyków, część 2 (wykł. dla inf. stos., I rok, sem. letni)
Programowanie aplikacji dla systemu Windows w C# (.NET, WPF, UWP) (wykł. dla inf. stos., III rok, sem. zimowy, online)
Inżynieria oprogramowania (m.in. UML, wzorce projektowe i testowanie oprogramowania)
Fizyka w grach (wykł. dla inf. stos., drugi stopień)
Programowanie urządzeń mobilnych (PUM, wykł. dla inf. stos., drugi stopień)

Wcześniejsze wykłady:
Fizyka w modelowaniu i symulacjach komputerowych (wykł. dla inf. stos., II rok, sem. letni)
Programowanie aplikacji dla systemu Windows w C++ (WinAPI) (wykł. dla inf. stos., III rok, sem. zimowy)
Mechanika kwantowa dla niefizyków (wykł. ogólnouniwersytecki, sem. zimowy)
Eyetracking (wykł. ogólnouniwersytecki zgłoszony przez WFiNS, sem. letni)

Kursy komputerowe:
Kursy .NET
Programowanie grafiki 3D
Grafika 3D. Programowanie kart graficznych w GLSL (online)

Zajęcia na WFiNS (kognitywistyka):
Programowanie w C# (wykł. na kierunku kognitysityka, WFiNS, sem. letni)
Projektowanie interfejsów opartych na interakcji wzrokowej (fakultet na kierunku kognitywistyka, 2 st. oraz kkw na inf. stos.)
Kurs R (online)

Kursy na studiach podyplomowych PSPiZK:
Studia podyplomowe pod patronatem Microsoft

Archiwum wcześniej prowadzonych zajęć
 

Książki/skrypty dotyczące programowania (2004-2018):

JBuilderX Język C# Delphi 2005 Visual C# 2005 C++Builder 2006 Delphi 2006 C++Builder i Turbo C++ Technologie ASP.NET i ADO.NET Visual C# 2008 C# 3.0 i .NET 3.5. Technologia LINQ ASP.NET w Visual Web Developer 2008 GFN Visual C++ Windows Mobile Visual Studio 2010 Visual Basic .NET Jonizacja i rekombinacja w silnym polu lasera attosekundowego Programowanie równoległe i asynchroniczne w C# 5.0 ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio ASP.NET WebForms. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio Visual Studio 2013. Podręcznik programowania w C# z zadaniami Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL MVVM i XAML w Visual Studio 2015 Wzorce projektowe dla programistów C#. Kurs wideo Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C# C#. Lekcje programowania Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D

Dodatkowe materiały do skryptów [html]
GFN (Grafika, fizyka i metody numeryczne) - materiały do książki

Quick help: Matlab Projektowanie klas (C++/Java/Delphi/C#)

Wykłady specjalne:
14 marca 2011 - Wykład z okazji święta liczby p (implementacje algorytmów obliczania p w C#)
26 marca 2011 - Konferencja DotNetMeeting 2011, referat pt. "XNA 4.0. Wprowadzenie do grafiki 3D"
10 listopada 2011 - Kolokwium czwartkowe - "Attofizyka"
26 listopada 2011 - Wykład z okazji rozdania dyplomów absolwentom pt. "Kontrolowana synteza termojądrowa wywoływana silnym impulsem lasera"
28 sierpnia 2014 - Toruńska Letnia Szkoła Matematyki i Informatyki 2014, wykład pt. "Macierze w grafice 3D"
4 grudnia 2015 - VIII Seminarium Komputer w Szkolnym Laboratorium Przyrodniczym, wykład pt. "Treningi poznawcze i badania dzieci z użyciem komputerów i urządzeń mobilnych"
22 sierpnia 2018 - Visual Perception and Eyetracking: Eye Movement and its Analysis
26 marca 2019 - Aplikacje sterowane wzrokowo
26 kwietnia 2019 - Terapeutyczna gra miejska dla wysokofunkcjonujących dzieci z ASD
14 marca 2024 - Różnorodne umysły – studiowanie z ASD (z Dittą Baczałą)
28 maja 2024 - Kształcenie umiejętności życia codziennego w grupie młodzieży ze spektrum autyzmu z użyciem gry terapeutycznej (z Izabelą Grzankowską)

Inne:
Obliczanie liczby Pi (implementacje w kilku językach programowania)
Strona domowa Grupy.NET "Twarde Pierniki"

Pomocne strony:
Schowek internetowy

Prace dyplomowe:
Prace licencjackie
Prace inżynierskie
Prace magisterskie
Prace dyplomowe PSPIZK

Propozycje tematów prac dyplomowych


Kod QR